петък, 7 юни 2013 г.

Планетата на възрастния заговор


Разговарях в двора с едно току-що кацнало извънземно. Всъщност, не знам дали правилно го определям като "извънземно", но то пожела да го наричам така, защото и да ми кажело името си, нямало да мога да го произнеса.

Както всеки нормален възрастен, ако някой вчера ми кажеше, че днес по това време ще извършвам точно такъв вид дейност, аз нямаше да повярвам по никакъв начин. Ама нещата понякога се случват и без да имаме предварителна вяра в тях. Какво говоря! Често се получава така, че нямаме вяра и постфактум. Защото действително, доста народ, намиращ се в състояние на "следразговор" с извънземно, няма да вярва изцяло, че това е било "самата реалност", а ще извади куп доводи, че не е било "точно това". Ще си обяснява нещата с нещо като халюцинация, сън наяве, прескачане за момент на съзнанието в незнаен отрязък от време-пространство или, още по-тривиално - че просто извънземното е било маскиран човек, който си е правел майтап, по незнайни причини.

Та, като се абстрахирам от всичките мои следфактни невери, предавам какво ми каза моят неочакван гост:

- Знаеш ли, аз всъщност съм дете. Да, да. По вашите стандарти, ако мога да ги нарека така. Вие тука сте особен вид. За вас децата са много ценно нещо - но дотам! Иначе те нямат никакви права. Не участват активно в живота ви. Мнооого рядко някое свръхгениално да пробие с нещо - но основно в нещата, които нямат пряко отношение към развитието на вида. И то пробива, единствено защото възрастни благоволяват да го лансират - независимо дали са родителите му, или други. А всички деца са гениални. И ако им се даде власт и възможност да строят света ви, ще стигнете далеч. Абе, вие това си го знаете... Или поне сте си го знаели някога. Затова, преди много време-пространство, някои ваши алчни възрастни представители са измислили да държат децата под пълен контрол и без никакви граждански и човешки права. И, да! Деца са го измислили това, за жалост. Пораснали и вече силни. Полакомили са се за Света... Сложно е. Пък и не това целя да ти кажа - и да го знаеш - кво от тва?! И ще ми говорите за хуманност и прогресивност! И ще тръбите, че и детето е човек и е с пълния потенциал на възрастен такъв! Какво лицемерие! Да, едно дете не се различава по интелект от възрастния. Единствено силата му е по-малка. Затова и сте успели да ги подчините. А виж ме мен! Пътувам си сам където поискам. И не съм сам, да добавя! Ние сме много! Но нашите знаят, че се раждаме напълно знаещи и можещи - както и вашите деца. С напредването на възрастта, тия знания и умения се губят. Особено при вас. Защото не давате на децата да бъдат активни граждани. Слагате ги в измислени от вас институции, уж да се учат. А всъщност това ги унищожава. И когато те излязат от тия "подготвителни" заведения, вече са изгубили всичките ценности, с които са се родили . И са се превърнали в рамкирани, обикновени възрастни, на които не им остава нищо друго, освен да се бъхтат за "единия хляб".

- А вашите възрастни какви са? - не се сдържах да попитам, с досада от този съвсем не детски, назидателен тон.

- Ами, ние нямаме такива! - каза извънземното.

После отлетя.

...

07.06.2013г. Аеиа

Няма коментари:

Публикуване на коментар